21 Ιουνίου 2016

H Μicrosoft και η εξαγορά του Linkedin






Η Microsoft εξέπληξε πολύ τον κόσμο συμφωνώντας για την απόκτηση του LinkedIn. H συμφωνία για εξαγορά αποτιμάται σε 26,2 δισ $ τιμή η οποία είναι τεράστια για ένα κοινωνικό δίκτυο, καθιστώντας τη τη μεγαλύτερη εξαγορά της Microsoft. Αυτή είναι και η πρώτη μεγάλη εξαγορά του νέου CEO της Microsoft Satya Nadella, η επιτυχία ή η αποτυχία της κίνησης αυτής θα καθορίσει το μέλλον του στη Microsoft. Πολλοί εκπλήσσονται και εντυπωσιάζονται από το μέγεθος της τιμής, το πραγματικό όμως είναι, γιατί η Microsoft θέλει τόσο πολύ το LinkedIn;

Στο εισαγωγικό σημείωμα ο Nadella επισημαίνει το LinkedIn είναι ένα κοινονικό δίκτυο εργαλείο που έχει χρησιμότητα στο “οι άνθρωποι να βρουν δουλειά, να χτίσουν τις δεξιότητες, να έχουν πρόσβαση σε νέες ιδέες και να γνωρίσουν περισσότερα άτομα σχετικά με το επάγγελμα τους” Είναι ένα βασικό εργαλείο στο χώρο εργασίας, με 433 εκατομμύρια μέλη και περισσότερα από 2 εκατομμύρια συνδρομητές. Η ίδια η Microsoft έχει περισσότερα από 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες του Office, αλλά δεν έχει κάποιο κοινωνικό χαρακτηριστικό.


“Ο συνδυασμός Microsoft – Linkedin θα δώσει τη δυνατότητα για νέες εμπειρίες: Για παράδειγμα όπως το LinkedIn newsfeed σερβίρει νέα με βάση το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε στην εργασία σας, θα μπορεί να σας προτείνει να συνδεθείτε με κάποιον εμπειρογνώμονα μέσω LinkedIn και να σας βοηθήσει με ένα έργο που προσπαθείτε να ολοκληρώσετε,” λέει ο Nadella. Και με τη σειρά του, το όλο project θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες δημιουργίας εσόδων μέσω της στοχευμένης διαφήμισης και συνδρομές.


Η Microsoft θέλει το προφίλ LinkedIn για να γίνει κεντρική ταυτότητα στο χώρο εργασίας

Το παράδειγμα Nadella στο εσωτερικό σημείωμα είναι μόνο ένα μικρό μέρος του πώς η Microsoft οραματίζεται το μέλλον της με το LinkedIn. To LinkedIn θα είναι το κύριο επαγγελματικό προφίλ που θα είναι στην επιφάνεια σε εφαρμογές όπως το Outlook, το Skype, το γραφείο, ακόμα και στα ίδια τα Windows. Η Microsoft θέλει να εκμεταλλευτεί το LinkedIn newsfeed μετατρέποντας το σε μια έξυπνη ροή των δεδομένων που θα συνδέει μεταξύ τους επαγγελματίες. Επίσης όμως η Microsoft βλέπει το linkedin ως το όχημα που θα κρατήσει μακρυά από τους χρήστες το Google και το Facebook.

Τόσο η Google και το Facebook έχουν δείξει ενδιαφέρον για επέκταση στον κοινωνικό χώρο εργασίας, αλλά LinkedIn έχει το πλεονέκτημα να θεωρείται ως το επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο. Θα έχει όμως να αντιμετωπίσει τη σκληρή δουλειά για την Ενσωμάτωση LinkedIn στο λογισμικό της, τις νέες υπηρεσίες, καθώς και τη διαχείριση στο όλο εγχείρημα. Οι προηγούμενες εξαγορές της Microsoft έχουν αποδειχθεί δύσκολες θποθέσιες. Η εταιρεία λογισμικού του Bill Gates αγόρασε το Skype για 8,5 δισεκατομμύρια $ το 2011, εξαγορά όμως που δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική στο κομμάτι των κερδών.

Το LinkedIn από την άλλη είναι μια διαφορετική περίπτωση τόσο όσον αφορά το ποσό της εξαγοράς (26 δις $) όσο και τις προοπτικές που έχει να αναδείξει τις υπόλοιπες υπηρεσίες της Microsoft (με ναυαρχίδα το Microsoft Office).

Aυτοί που σίγουρα είναι ευχαριστημένοι είναι οι μέτοχοι του Linkedin οι οποίοι είδαν τις μετοχές να κερδίζουν 50% της αξίας τους. Το πιθανότερο είναι ότι το δικό τους κέρδος θα μεταφραστεί σε απώλειες για τους επενδυτές της Microsoft.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ.

Blog Widget by LinkWithin