ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:
1. Είναι σαφές ότι όσοι περάσουμε τον κίνδυνο του βιολογικού θανάτου θα
αντιμετωπίσουμε την απειλή του οικονομικού θανάτου. Η μόνη ελπίδα
είναι ο Τουρισμός που, τούτη τη στιγμή, περισσότερο παρά ποτέ μετά τον
εγκλεισμό 300 εκατομμυρίων ανθρώπων στα σπίτια τους, αποκτά ιδιαίτερη
αξία, ίσως μεγαλύτερη από αυτήν της ξεκούρασης και της χαλάρωσης. Τώρα
το ταξίδι αναψυχής συνδέεται άρρηκτα με την ψυχική ισορροπία του
ανθρώπου και είναι βέβαιο ότι, όταν με το καλό τα μέτρα χαλαρώσουν,
όλοι όσοι τώρα κοιτάνε από το παράθυρο θα ξεχυθούν από την πόρτα.
Εμείς οφείλουμε να εργαζόμαστε για αυτήν τη στιγμή όποτε προκύψει.
Γιατί, αν τότε δραστηριοποιηθούμε ίσως και να είναι αργά, αφού όλοι θα
έχουν μπεί ξανά στο "παιχνίδι".
2. Η αρχή της ανάκαμψης θα ξεκινήσει 45 με 90 ημέρες μετά την κορύφωση
του κορωνοϊού. Αυτό υποστηρίζουν οι ειδικοί αναλυτές της MMGY. Δηλαδή
θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης το δεύτερο τετράμηνο του 2020. Τα
ταξίδια αναψυχής πιθανότατα θα ξεκινήσουν με συντομότερες και
κοντινότερες εκδρομές και χαμηλότερα έξοδα.
H MMGY αναφέρει ότι το 2020 θα μπορούσε να είναι "το έτος του
αυτοκινήτου", καθώς ο COVID-19 οδηγεί στην αποφυγή των αεροδρομίων.
Αυτό σημαίνει ότι προορισμοί με οδική πρόσβαση βρίσκονται σε
πλεονεκτικότερη θέση. Και βέβαια με τα στατιστικά των 45-90 ημερών
αποκτά προτεραιότητα ανάκαμψης ο εσωτερικός τουρισμός, όπως είχαμε
επισημάνει σε προηγούμενα σημειώματά μας.
3. Όπως μεταδίδει το Tourism Today, o Ben Cordwell, αναλυτής ταξιδιών και
τουρισμού στην εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων GlobalData,
επισημαίνει ότι μπορεί ο COVID-19 να έχει επιφέρει μια πρωτοφανή πτώση
στον τουρισμό, ωστόσο, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να είναι σε
εγρήγορση προκειμένου να ανταποκριθούν σε μια απότομη άνοδο του
κλάδου. «Μεγάλο μέρος του πληθυσμού βρίσκεται σε περιορισμό, ωστόσο, η
ζήτηση για διακοπές θα είναι υψηλή όταν αρθούν οι περιορισμοί και οι
τουρίστες θα αισθάνονται ασφαλείς να ταξιδέψουν ξανά. Συνεπώς, οι
τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να εξακολουθήσουν να είναι
προετοιμασμένες για μια απότομη αύξηση των παραθεριστών μετά τον
COVID-19», τόνισε.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
1. Χρειάζεται εγρήγορση και όχι εφησυχασμός ή και παραίτηση από κάθε
προσπάθεια.
2. Η Ελλάδα μπορεί να απορροφήσει μέρος των αλλαγών στα ταξιδιωτικά
προγράμματα που είχαν ως προορισμούς χώρες που θα αργήσουν να
ανακάμψουν.
3. Πρώτοι θα κινηθούν οι Έλληνες, ακόμα και εκείνοι που άλλες χρονιές επέλεγαν
διακοπές στο εξωτερικό και εφέτος θα προτιμήσουν ελληνικούς προορισμούς.
4. Με δεδομένο ότι οι κρατήσεις "σπρώχνονται" για την περίοδο
2020-2021, με αρχή το φθινόπωρο, η Αράχωβα μπορεί να ελπίζει σε
διατήρηση του μεριδίου αγοράς, αρκεί να κινηθεί έγκαιρα και προς τις
σωστές κατευθύνσεις.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ!
Ο Νότης Μαρτάκης είναι ο υπεύθυνος τουριστικής προβολής του Δήμου ΔΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ.