10 Φεβρουαρίου 2018

Τέλος εποχής.........

Όπως εγκαίρως είχαμε ενημερώσει σε προηγούμενη ανάρτηση (βλ. ΕΔΩ),  από σήμερα το τρένο σταματάει να σφυρίζει στον Γοργοπόταμο. 


Στις ράγες της νέας χάραξης τρέχουν από σήμερα Σάββατο τα τραίνα αφήνοντας εκτός 58 απο τα πιο όμορφα και ιστορικά χιλιόμετρα της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης καθώς και την γέφυρα του Γοργοποτάμου

Εάν υπάρχει μία γέφυρα που έχει συνδέσει το όνομα της με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας αλλά και την ιστορία των σιδηροδρόμων στην χώρα μας αυτή δεν είναι άλλη από την γέφυρα του Γοργοποτάμου. Μία γέφυρα που μετά από έναν αιώνα και από την κατασκευή της δεν θα αισθανθεί τις ράγες της να δονούνται από την διέλευση του τρένου.

Από το πρωί του Σαββάτου τα επιβατικά τρένα που κατευθύνονται από την Αθήνα προς το βόρειο τμήμα της χώρας, και αντίστροφα, ακολουθούν το δρομολόγιο της σήραγγας του Καλλίδρομου μετά την την Τιθορέα προς το Λιανοκλάδι αντί του δρομολογίου που περνούσε από Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο. 

Με ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει για τον τρόπο που θα ενώνονται οι περιοχές αυτές με το σύγχρονο δίκτυο.

Συνεπής στη δέσμευσή της για την συνεχόμενη παροχή υπηρεσιών μετακίνησης των κατοίκων του Δήμου Δελφών, από το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. δρομολογεί λεωφορεία με προορισμό και αφετηρία την Τιθορέα και τον Μπράλο αντίστοιχα, και ενδιάμεσες στάσεις τους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς Αμφίκλειας και Λιλαίας.

Υπενθυμίζεται ότι το υφιστάμενο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Τιθορέας και Λιανοκλαδίου παρακάμπτεται από το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018, με την παράδοση σε κυκλοφορία νέας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα αυτό. Με τη χρήση της νέας γραμμής δεν θα υπάρχει σιδηροδρομική επιβατική μεταφορά στους παραπάνω σταθμούς. 


Τα λεωφορεία θα συνδέουν στην Τιθορέα, τους Σταθμούς Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο με τον κεντρικό Σιδηροδρομικό Άξονα, προκειμένου το επιβατικό κοινό να μετεπιβιβάζεται στις αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και να συνεχίζει το ταξίδι του.

Τα δρομολόγια των λεωφορείων θα ακολουθούν τις ώρες αναχωρήσεων και αφίξεων των αμαξοστοιχιών στο Σ.Σ. Τιθορέας, ενώ θα διέρχονται σε τροποποιημένες κατάλληλα ώρες στους υπόλοιπους ενδιάμεσους σταθμούς Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο. Οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό τους εισιτήριο για τη μετακίνησή τους με τα λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι ώρες αναχώρησης/άφιξης των λεωφορείων έχουν ως εξής:

    Από Σ.Σ Μπράλο για Σ.Σ. Τιθορέα για την αμαξοστοιχία 1511:

Ώρα αναχώρησης 07:00 – Ώρα άφιξης 07:35

    Από Σ.Σ Τιθορέα για Σ.Σ. Μπράλο για την αμαξοστοιχία 884:

Ώρα αναχώρησης 10:15 – Ώρα άφιξης 10:50

    Από Σ.Σ Μπράλο για Σ.Σ. Τιθορέα για την αμαξοστοιχία 885:

‘Ώρα αναχώρησης 20:00 – Ώρα άφιξης 20:35

    Από Σ.Σ Τιθορέα για Σ.Σ. Μπράλο για την αμαξοστοιχία 1510:

Ώρα αναχώρησης 21:15 – Ώρα άφιξης 21:50

    Από Σ.Σ Μπράλο για Σ.Σ. Τιθορέα για την αμαξοστοιχία 3521 (Κυριακές):

‘Ώρα αναχώρησης 16:50 – Ώρα άφιξης 17:25

Για το αρχικό διάστημα λειτουργίας της νέας γραμμής, ενδεχομένως να εμφανισθούν μικρές καθυστερήσεις, με βάση τις οδηγίες ασφαλούς κυκλοφορίας του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού για το προσεχές διάστημα και δεσμεύεται για την άρτια εξυπηρέτησή του με την ολοκλήρωση παράδοσης της νέας γραμμής στο σύνολό της.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο σταθμό της Τιθορέας. 

Για όσους έχουν ταξιδέψει με το τρένο γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα από τα πλέον όμορφα τμήματα της εθνικής διαδρομής που έχει μακριά και πονεμένη ιστορία όπως αναφέρει σε ένα πλήρες και ιστορικά τεκμηριωμένο άρθρο του ο καθηγητής Κωνσταντίνος Μπαλωμένος. Ο Τρικούπης στο όραμά του για την κατασκευή του σιδηροδρόμου είχε ως γνώμονα την αυτονόμηση της μετακίνησης του στρατού, των εμπορευμάτων και -μεταγενέστερα- των πολιτών.
Η γραμμή του Μπράλου επιλέχθηκε ώστε τα τρένα να είναι μακριά από το βεληνεκές των πυροβόλων πλοίων, είτε αγγλικών είτε τουρκικών. 

 Η μεταφορά αγαθών και οι μετακινήσεις πραγματοποιούνταν έως τότε είτε με πλοία, είτε μέσω του φτωχού οδικού δικτύου και παρά το γεγονός ότι είχαν περάσει ήδη αρκετά χρόνια από την απελευθέρωση, η μετακίνηση των στρατευμάτων εξακολουθούσε να γίνεται υπό τον έλεγχο ή αντιρρήσεις των συμμαχικών δυνάμεων. Το σκεπτικό του Τρικούπη ήταν η ουσιαστική πλέον ανεξαρτητοποίηση της χώρας. Ο λόγος μάλιστα που η γραμμή από την Αθήνα προς τη Θεσσαλία ακολούθησε τη χάραξη του Μπράλου ήταν για να βρίσκεται μακριά από το βεληνεκές των πυροβόλων πλοίων (είτε αγγλικών είτε τουρκικών).
Blog Widget by LinkWithin