ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ 1.000 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πριν από πέντε χρόνια, η πρώτη εικόνα που αντίκρισαν οι ιθύνοντες της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ήταν τα πανό των διαδηλωτών που τους ζητούσαν να γυρίσουν στην Κίνα.
Πλέον, η εταιρεία έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις και να μετριάσει την κριτική που ασκείται εις βάρος της. Η Wall Street Journal σημειώνει με κεντρικό άρθρο της το πώς η κινεζική Cosco, με επενδύσεις δισεκατομμυρίων, μετέτρεψε το λιμάνι του Πειραιά σε έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κόμβους της Μεσογείου και ταυτόχρονα δημιούργησε 1.000 νέες θέσεις εργασίας σε μια χώρα που μαστίζεται από την ανεργία.
Νέα μεγάλη πολυεθνική προωθεί τα προϊόντα της στη δυτική Ευρώπη μέσω Πειραιά
Παρά τις επικρίσεις που δέχεται το Πεκίνο ότι οι κρατικές του εταιρείες καταβάλλουν υπέρογκα ποσά για τις επενδύσεις τους, το «στοίχημά» της στον Πειραιά απέδωσε καρπούς, σύμφωνα με την εφημερίδα, καθώς θεωρείται μία από τις πιο πετυχημένες αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα, η οποία είχε οφέλη τόσο για το λιμάνι όσο και για την εταιρεία.
Αυτό που κατάφερε η Cosco ήταν να μπει με δυναμικό τρόπο στη μεγάλη ναυτιλιακή αγορά, επενδύοντας σε «ισχυρά» διεθνή λιμάνια και να αντιπαρατεθεί με επιτυχία με «γίγαντες» της ναυτιλίας όπως η δανέζικη A.P. Moeller-Maersk και η DP World στο Ντουμπάι. Τα κέρδη ήταν σημαντικά και για το λιμάνι του Πειραιά, σημειώνει το άρθρο, καθώς ξέφυγε από τη μιζέρια και την παρακμή και μετεξελίχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς κόμβους.
Επταπλασιασμός των κοντέινερ
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2008, έναν χρόνο πριν από την επένδυση της Cosco, στον Πειραιά διακινούνταν μόλις 433.582 κοντέινερ. Το 2013 ο αριθμός αυτός επταπλασιάστηκε, στα 3,16 εκατ. κοντέινερ, γεγονός που οφείλεται κατά 80% στην κινεζική εταιρεία, εκτιμά η Wall Street Journal. «Καταφέραμε να πετύχουμε στον Πειραιά. Το 2009 τα πράγματα δεν ήταν τόσο υποσχόμενα. Δεν είχαμε δουλειά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης», τονίζει Fu Cheng Qiu, CEO της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά.
Έκτοτε η Cosco έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της να επεκταθεί, εκτιμώντας ότι ο όγκος ρων κοντέινερς μπορεί να αυξηθεί πάνω από τα 6 εκατ. μέχρι το 2016. Εκτός από την Cosco, τη Huawei Technologies, την ZTE Corp. και τη Hewlett-Packard Co., άλλη μια πολυεθνική ήρθε να προστεθεί στο «πελατολόγιο» του Πειραιά στα μέσα του 2014. Πρόκειται για μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών, όχι από την Κίνα, που προωθεί τα προϊόντα της από τον Πειραιά στην κεντρική Ευρώπη, η οποία όμως θέλει να παραμείνει ανώνυμη εξαιτίας της υψηλής αξίας των εμπορευμάτων της, όπως δήλωσε ο Τάσος Βαμβακίδης, επικεφαλής του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά.