18 Σεπτεμβρίου 2018

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΡΑΧΩΒΑΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ! Στέλνουν Διστομίτες στην ...Αράχωβα και Αραχωβίτες στο ...Δίστομο!


Σε κατάληψη του Λυκείου Διστόμου έχουν προχωρήσει οι μαθητές του για 2ο συνεχές 24ωρο!
Οι μαθητές του Μπάρλειου Γενικού Λυκειου Διστόμου- με την συμπαρασταση και των γονέων τους - διαμαρτύρονται για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το Τμημα Θετικών Σπουδών του και να ''μετακομισει'' τους μαθητες που το δήλωσαν, στο Γενικό Λύκειο Αράχωβας! Παράλληλα, το Υπουργείο προχωρά σε κατάργηση του Τμήματος Οικομομίας -Πληροφορικής του Λυκείου Αράχωβας και ''μετακομίζει΄΄ τους μαθητές του στο Δίστομο!
Η απόφαση αυτή, που αλλάζει τα δεδομενα σπουδων για μια σειρά μαθητές , εχει προκαλεσει αναστάτωση στους ίδιους και τις οικογένεις τους, αφου με την απόφασή του το Υπουργείο Παιδείας:
- Δυσκολευει την επικέντρωση τους στην φοιτηση κατα την κρισιμη για το μελλον τους Γ' Λυκειου - λιγους μήνες πριν τις καθοριστικές γι αυτους εξετασεις για την εισοδό τους σε Πανεπιστημια και Τεχνολογικά Ιδρυματα
- Δημιουργεί αυξημενους κινδυνους με την καθημερινη μετακινησή τους σε επικινδυνους δρόμους με αυξημενο φορτο αυτοκινητων (φορτηγα, τουριστικα, εκδρομικά κ.α.) και δυσκολες λογω καιρου το χειμώνα.
- Φαλκιδευει στην πράξη το δικαιωμα επιλογης των μαθητων όχι μονο του σχολικου περιβαλλοντος αλλα ακομα για μερικους και της κατευθυνσης σπουδών για να αποφυγει την ''μετακομιση''.
- Αδιαφορεί για την κεκτημενη εμπειρια από την περυσινη χρονια, που τελικα, μετα από κινητοποιήσεις φορέων, λειτουργησαν ολιγομελή Τμηματα χωρις ουσιαστικα πρόσθετο κοστος ή άλλες δυσκολίες.
- Αδιαφορεί για την αδικαιολόγητη αύξηση του κόστους από τα δρομολόγια των μεταφορικών μέσων, την στιγμή που ήδη στα θιγόμενα σχολεία υπάρχουν οι αναγκαίοι καθηγητές,όπως π.χ, στο Διστομο! Και αν λείπει ένας καθηγητής από το Διστομο ή την Αραχωβα, μπορεί να προσληφθεί αντί να πληρώνονται μεταφορές, λένε γονείς.

Οι ίδιοι οι μαθητές και οι μαθήτριες από χθες προχώρησαν σε συνέλευση και με δημοκρατικές διαδικασίες αποφάσισαν την κατάληψη του σχολικού κτιρίου- τόσο στο Δίστομο όσο και στην Αραχωβα..Στο Λύκειο Διστόμου
οι πόρτες έχουν κλείσει και οι μαθητές ανάρτησαν πανό με το οποίο γνωστοποιούν την απόφαση τους και με ανακοίνωση προβάλλουν τα δίκαια αιτήματά τους.







Η ανακοίνωση της Μαθητικής Κοινότητας του ΓΕ.Λ. Διστόμου ειναι η εξής:


<<Μέσω δημοκρατικής ψηφοφορίας που διεξήχθη ανάμεσα στους μαθητές του Γενικού Λυκείου Διστόμου, η μαθητική κοινότητα του σχολείου αποφάσισε κατάληψη της σχολικής μονάδας εξ αιτίας των δυσάρεστων υπουργικών αποφάσεων που έχουν παρθεί για την «ανταλλαγή» μαθητών και μαθητριών εντός του Δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας. Πιο συγκεκριμένα, επειδή στο ΓΕ.Λ. ΑΡΑΧΩΒΑΣ η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής αποτελείται από τρεις μαθητές, θα μεταφερθεί στο ΓΕ.Λ. ΔΙΣΤΟΜΟΥ και, αντίστοιχα, η κατεύθυνση Θετικών Σπουδών του ΓΕ.Λ. ΔΙΣΤΟΜΟΥ που αποτελείται από 2 μαθητές θα μεταφερθεί στο ΓΕ.Λ. ΑΡΑΧΩΒΑΣ. Το σύνολο της μαθητικής κοινότητας των δύο σχολείων, υπογραμμίζει την παραβίαση του δικαιώματος και της επιλογής των μαθητών να εκλέξουν την κατεύθυνσή που θέλουν να ακολουθήσουν. Ουσιαστικά, "εκβιάζει" τους μαθητές είτε να αλλάξουν κατεύθυνση είτε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
Τα πράγματα παραμένουν μετέωρα και για τις δύο σχολικές μονάδες του δήμου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και δίχως να έχει επισημανθεί κάποιο μέσο καθημερινής μεταφοράς των μαθητών και μαθητριών. Η υπουργική απόφαση έχει καθυστερήσει υπερβολικά λόγω αμέλειας και τα μαθήματα των κατευθύνσεων των δύο σχολείων δεν διεξάγονται καν παρόλο που οι καθηγητές των ειδικοτήτων της θετικής κατεύθυνσης υπάρχουν στο σχολείο ήδη.
Τέλος, με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος, που περισσότερο μοιάζει με την έσχατη τιμωρία που μπορεί να υποβληθεί στους μαθητές, στην κρίσιμη αυτή χρόνια για το μέλλον των παιδιών και τις τελικές πανελλαδικές εξετάσεις, θα έχει επιπτώσεις και στον ψυχολογικό τομέα των μαθητών εκτός των άλλον πρακτικών προβλημάτων>>-.



Ακολουθεί και δημοσίευμα του lamia report για το ίδιο θέμα :


Σε αναβρασμό βρίσκεται η εκπαιδευτική κοινότητα στα Γενικά Λύκεια της Αράχωβας, του Διστόμου και του Κυριακίου του νομού Βοιωτίας, τα οποία τελούν υπό κατάληψη, καθώς δεν επετράπη να λειτουργήσουν τμήματα ολιγομελή σε κάποιες κατευθύνσεις με αποτέλεσμα οι μαθητές να είναι αναγκασμένοι ή να αλλάξουν κατεύθυνση ή να πάνε σε άλλο Λύκειο.



Με τη σειρά τους οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Αράχοβας επισημαίνουν το περιεχόμενο της υπουργικής απόφασης που ανέβασε το όριο των ολιγομελών τμημάτων σε 4 άτομα με αποτέλεσμα οι επαρχιακές σχολικές μονάδες που δεν αποτελούνται από πολλούς μαθητές να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.



Στη συγκεκριμένη περίπυτωση, τα γενικά λύκεια της Αράχωβας, του Διστόμου και του Κυριακίου του νομού Βοιωτίας έχουν τμήματα κατευθύνσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και οι μαθητές τους μεταφέρονται από το ένα σχολείο στο άλλο. Ειδικότερα, η κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής του Λυκείου Αράχωβας αποτελείται από τρείς μαθητές. Από τις δεκαπέντε ώρες διδασκαλίας που έχει η κατεύθυνσή τους, οι δώδεκα ώρες γίνονται με τη μορφή συνδιδασκαλίας με τη θετική κατεύθυνση, ενώ οι άλλες τρεις ώρες που αποτελούν ειδικό μάθημα της κατεύθυνσης (μάθημα Α.Ο.Θ.), παρ' όλο που υπάρχει καθηγητής στο σχολείο, δεν γίνονται! «Καταληκτικά, οι μαθητές θα αναγκαστούν να μεταφερθούν στο λύκειο Διστόμου για να ακολουθήσουν την κατεύθυνση που έχουν εκλέξει, μόνο και μόνο για τρεις ώρες!», λένε οι μαθητές και συνεχίζουν: «Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στο λύκειο Διστόμου με τη Θετική κατεύθυνση που αποτελείται από δύο άτομα. Το υπουργείο, προτιμά να ναυλώσει ιδιωτικό μεταφορικό μέσο για τις καθημερινές μεταφορές των μαθητών των σχολείων του δήμου, παρά να προσλάβει επιπλέον καθηγητές (πράγμα που θα κοστίσει πολύ περισσότερο, γιατί το μεταφορικό μέσο θα επιλεχθεί μέσω διαγωνισμού που ο κάθε ιδιώτης θα ζητεί το ποσό που ικανοποιεί αυτόν). Δηλαδή, επιχειρεί να γλιτώσει χρήματα, πληρώνοντας περισσότερα!!! Αξίζει να σημειωθεί ότι με αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο "εκβιάζει" τους μαθητές είτε να αναθεωρήσουν την εκλογή κατεύθυνσής τους, είτε να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Εν ολίγοις, υποβαθμίζονται οι διδακτικές δυνατότητες των σχολικών μονάδων αυτών και με τον καιρό θα οδηγηθούν σε μια γενική συγχώνευση».



Blog Widget by LinkWithin