Πραγματοποιήθηκε στην Αράχωβα την Τετάρτη 14/11/18 , συζήτηση για το μεγάλο πρόβλημα της Αράχωβας , που έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό κουμφούζιο που επικρατεί , καθόλη την διάρκεια του χρόνου, σε ώρες αιχμής.
Με σοβαρές αλλά και προσεχτικές διατυπώσεις , ο προσκεκλημένος συγκοινωνιολόγος κος Μπακογιάνννης Ευθύμιος, ανέφερε όλες τις πιθανές λύσεις και απάντησε σε όλους τους προβληματισμούς που έθεσαν οι πολίτες της Αράχωβας, σε μια άψογη συνεδρίαση που έγινε σε αίθουσα του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας.
Στα συν της βραδιάς καταγράφεται , ο σωστός διάλογος και οι πρέπουσες διευκρινίσεις που δόθηκαν εκατέρωθεν, στα ερωτήματα και στους προβληματισμούς που παρέθεσε , με στοιχεία αδιάσειστα , ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος του Δήμου Δ.Α.Α. κος ΙΩΝΑΝΗΣ ΤΡΟΜΠΟΥΚΗΣ , ως ο καθ ύλην αρμόδιος για την τήρηση των μέτρων που θα τηρηθούν όταν τελικά εφαρμοστεί η μελέτη αυτή. Τόσο η παρουσία του όσο και οι τοποθετήσεις του, σχολιάστηκαν με θετικό τρόπο από τους παρευρισκόμενους και ακόμα και ο ίδιος άκουσε και τους ενδοιασμούς πολιτών για την καθημερινότητα της διαχείρισης της κυκλοφορίας στην Αράχωβα.
Η όλη συζήτηση προκλήθηκε από τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΑΡΑΧΩΒΑΣ, που ενδιαφέρεται για την εξέλιξη και περαιτέρω άνθηση τόσο της τοπικής κοινωνίας μας όσο και της ευρύτερης περιοχής.
Το αποτέλεσμα της συζήτησης , ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη της σύνθεσης μελέτης για μια ευρύτερη ανάπλαση του κεντρικού δρόμου της Αράχωβας,
μέσα στην οποία θα υπάρχουν τα στοιχεία της αναβάθμισης των εισόδων της Αράχωβας, την τοποθέτηση έξυπνων φαναριών διαχείρισης κυκλοφορίας σε μήκος 300-400 μέτρων (δηλαδή στο στενό σημείο της Αράχωβας) , την χωροθέτηση θέσεων ανεφοδιασμού καταστημάτων, την χωροθέτηση θέσεων για αποβίβαση επισκεπτών από τουριστικά λεωφορεία εκτός του στενού οδικού άξονα (π.χ. στις γέφυρες και στην έξοδο προς Δελφούς, απομακρύνοντας 3- 4 θέσεις πάρκινγκ Ι.Χ.) , την πιθανή δημιουργία μεγαλύτερων χώρων διέλευσης πεζών καταργώντας τα πεζοδρόμια και χωροθέτησης τους σε επίπεδο σημείο πλέον επί του οδικού άξονα προφυλάσσοντας τους από τα διερχόμενα οχήματα με πτυσσόμενα κιγκλιδώματα τα οποία σε πιθανή δυσλειτουργία του οδικού δικτύου , να απομακρύνονται ώστε να επιλύεται κάποιο σοβαρό πρόβλημα (π.χ. αναγκαστική στάση ασθενοφόρου , βλάβη διερχόμενου οχήματος κ.α.), έτσι ώστε όλα αυτά να καταφέρουν να διευθετήσουν μια μονοδρόμηση του στενού οδικού άξονα της Αράχωβας από το Λαογραφικό Μουσείο έως την διασταύρωση του ΞΕΝΙΑ .
Το όλο εγχείρημα ,θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία και μετά αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα κριθεί αν θα έχει μόνιμο χαρακτήρα ή θα διαφοροποιηθεί σε κάποια σημεία.
Βεβαίως, όλα τα παραπάνω, θέλουν χρόνο για να υλοποιηθούν και περισσότερο μάλιστα χρόνο για να εγκριθούν από το αρμόδιο υπουργείο μιας και ο δρόμος της Αράχωβας είναι Εθνική οδός.
Για φέτος αναμένεται να επανέλθει το ωράριο για τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων.
Εννοείται ότι με κατάλληλες ενέργειες, θα μπορούσε να εφαρμοστεί και το μέτρο για την αποβίβαση επιβατών , από τουριστικά λεωφορεία στα σημεία που προαναφέραμε.
Ένα ακόμη πρόβλημα που τέθηκε από τον κο ΤΡΟΜΠΟΥΚΗ , έχει να κάνει με την διέλευση βαρέων οχημάτων από το δρόμο της Αράχωβας που έχουν όμως σαν τελικό προορισμό το λιμάνι της Πάτρας. Με την βοήθεια του συγκοινωνιολόγου, διευκρινίστηκαν τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν από όλους τους εμπλεκόμενου φορείς ώστε να υπάρχει οριστική λύση και σε αυτό το πρόβλημα.
Όσον αφορά το κόστος της μελέτης , αυτή κυμαίνετε περίπου στις 15.000 ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από τον ΔΗΜΟ Δ.Α.Α. ενώ για την προμήθεια και εγκατάσταση των έξυπνων φαναριών , υπάρχει ρητή δέσμευση από την αντιπεριφερειάρχη κα ΦΑΝΗ ΠΑΠΑΘΩΜΑ , για την ολική χρηματοδότηση τους από την Περιφέρεια.
Ακολουθούν σε ένα ερασιτεχνικό βίντεο, τα κυριότερα αποσπάσματα από την συζήτηση αυτή .