1 Δεκεμβρίου 2021

Ο "άγνωστος" ΘΡΑΚΙΩΤΣ στα ΑΣΠΡΑ ΣΠΙΤΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΔΙΣΤΟΜΟΥ.

Βιογραφία Θρακιώτ 

Ο Θρακιώτς γεννήθηκε και μεγάλωσε αρχές δεκαετίας του ‘80 στην Θράκη σε μια οικογένεια με καταγωγή Από την Ανατολική Ρωμυλία από το Μεγάλο Mπογιαλικ της επαρχίας Καβακλι. 
Από πολύ νεαρή ηλικία η επαφή/τριβή/ενασχόληση με την παράδοση ήταν μέρος της καθημερινότητας. Ο πατέρας του Θρακιωτ τραγουδιστής παραδοσιακών (γνωστός ανά την επικράτεια) και μουσικός (παραδοσιακά κρουστά) αποτέλεσε πηγή έμπνευσης αλλά και καθοδηγητή στο ταξίδι της παράδοσης που μόλις ξεκινούσε.
Από μικρή ηλικία ο Θρακιωτς ξεκινά παραδοσιακό ακορντεόν όπου και μαθαίνει πλάι σε κορυφαίους του είδους σε Ελλάδα και Βαλκάνια. Παράλληλα, χορευτικό με ταξίδια στην Ελλάδα και το εξωτερικό … και σιγά σιγά οι εικόνες πλάθονταν και ρίζωναν βαθιά μέσα στο dna. 
Ο θρακιωτς, είχε (και έχει) την τύχη να μεγαλώσει σε μια οικογένεια και έναν ευρύτερο κύκλο όπου τα καθημερινά θρακιώτικα έδιναν και έπαιρναν με πινελιές χιούμορ κάποιες φορές πικάντικες, κάποιες σαρκαστικές, κάποιες άλλες δραματικές όπου σε μετέφεραν στιγμιαία δεκάδες χρόνια πριν. Έτσι λοιπόν, οι παππούδες, τα ξαδέρφια, οι θείοι, οι γείτονες, οι γνωστοί, οι συγχωριανοί, οι δάσκαλοι, όλοι είχαν κάτι δυνατό, ένα Μότο, μια έκφραση που τους χαρακτήριζε. Και αυτό το κάτι έλιωνες να το ακούς, το περίμενες πιο πολύ και από δώρο τα Χριστούγεννα, από χαρτζιλίκι, από από από.
 Τα χρόνια περνούν και πλέον ο Θρακιωτς σπούδασε, πήγε φαντάρος (στην Θράκη) και παντρεύτηκε. Έκανε και μια κόρη, κούκλα, πανέξυπνη, μούσα καρβουναρού θράκα πυρωμένη (κατά την παράβαση του Αριστοφάνους) και σε όλα αυτά τα χρόνια, η παράδοση (κακώς) πέρασε σε δεύτερη και τρίτη μοίρα … ΚΑΚΩΣ ΓΑΜΩΤΟ ΚΑΚΩΣ.
Και εκείνο το παγωμένο πρωινό της 17ης Γενάρη του 2017 ο θρακιωτς μιλάει με την μάνα του να μάθει αν χιόνιζε στο χωριό γιατί εκεί που έμενε ο θρακιωτς ίσα που το διέκρινες το χιόνι.
 -Μάνα, τι φκιανς, πως εισιστι; 
-Καλά καλομ, κρυουτσκου εχ´. ‘Σείς; 
-Καλά μάνα. Χιόνσι στου χουργιο;
 -Α σκατα, καντιπτα δεν εκανι. Σαβουργκουν (σαβουροχιονο) μαναχα …
 -κλάμα με λυγμούς εγώ.
 Λίγη ώρα αργότερα η στιχομυθία μεταφέρθηκε στο προσωπικό μου προφίλ στο φέισμπουκ όπου σημείωσε τρομακτική επιτυχία από φίλους, γνωστούς και φίλους φίλων.
Βρε λες; Να το κάνω; Και που θα βρίσκω υλικό; Κι αν στερέψω; Κι αν βαρεθεί ο κόσμος; Κι αν βαρεθώ εγώ; 
Σε κάθε αρνητική σκέψη όμως, έδινα εγώ ο ίδιος μια θετική απάντηση στον εαυτό μου. Και με την βοήθεια στο δημιουργικό κομμάτι (φωτοσοπ, video editingκλπ) από τον κολλητό μου τον Λάμπρο ξεκίνησε δειλά δειλά αυτό το ταξίδι … όπου μέχρι σήμερα απαριθμεί περί τους 43.000 ακόλουθους τους τακτικούς όπως λέω εγώ γιατί είναι τριπλάσιοι αυτοί που πραγματικά μας βλέπουν από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.
Κάποια στιγμή ο φίλος μου κουράστηκε να μου φτιάχνει όλα αυτά που διαβάζουμε μέχρι σήμερα. Έπρεπε μόνος να μάθω να δουλεύω το φωτοσοπ. Και το έμαθα με μεγάλη προσπάθεια μιας και ο χρόνος μεταξύ των δουλειών μου είναι ελάχιστος. Ναι αλλά για να δουλέψει το φωτοσοπ θέλει και καλό υπολογιστή. Τον πήρα κι αυτόν. Κι ας υπήρχαν φωνές γύρω μου και μέσα μου που έλεγαν … μα ξοδεύεις πολλά χρήματα και δεν σου επιστρέφονται καθόλου. 
Η πραγματική αγάπη έτσι είναι. Δίνεις χωρίς να σε νοιάζει αν θα πάρεις. Κι έτσι, οι μνήμες έγιναν παρόν και η λήθη πήγε περίπατο. Ζω κάθε μέρα με εικόνες του παρελθόντος. Εικόνες, που με τον πλέον μοντέρνο τρόπο θα έχει την ευκαιρία και το Θρακιωτάκι που ζει στην Αθήνα ή στην Γερμανία στον Καναδά να διαβάσει και να θυμηθεί το καλοκαίρι στο χωριό.
Άλλωστε για αρκετούς, ο Θρακιωτς είναι ένα καλοκαίρι στο χωριό. Από τα γνωστά καλοκαίρια. Τα θρακιώτικα. Τα δροσερά. Με τα κουνούπια, την γκαζόζα, τα καλαμπόκια, τα νυχτέρια στην πλατεία …

Ακολουθεί η ολόκληρη η εκπομπή ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ με οικοδεσπότες την ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΡΑΣΧΑΡΑΚΗ και τον ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΖΟΥΒΑΛΗ στο ράδιο ΕΝΩΣΗ , στην οποία εκπομπή, φιλοξενήθηκε ο ΘΡΑΚΙΩΤΣ .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ.

Blog Widget by LinkWithin