25 Ιουλίου 2018

Στο βωμό των πολυεθνικών......

Πολλαπλές οικονομικές καταστροφές για την Θήβα το κλείσιμο του «90». 



Τέλος εποχής για τα καταστήματα «90» που βρίσκονται στο 90ο χμ. της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας.
Στις 28 Αυγούστου θα εφαρμοστεί η τελεσίδικη απόφαση μιας και η «ΝΕΑ ΟΔΟΣ» ανοίγει τον Σ.Ε.Α. Αταλάντης με δικά της εμπορικά κέντρα. θα προχωρήσει στον αποκλεισμό της σύνδεσης του «90» με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα.
 Έθεσα το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θηβαίων στη συνεδρίαση της 23ης Ιουλίου μιας και το οικονομικό και κοινωνικό πρόβλημα που θα δημιουργηθεί σε έναν μήνα είναι τεράστιο γιατί οι εν λόγω επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε πολλούς τομείς, στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και λειτουργούν σε 3 βάρδιες όλο το 24ωρο.
1) Η μετακίνηση των κατοίκων Θήβας, Κόκκινου, Κάστρου, Ακραιφνίου και της ευρύτερης περιοχής θα δυσκολέψει δραματικά αφού προβλέπεται να κλείσουν οι παράδρομοι και η κίνηση θα γίνεται αποκλειστικά μέσω της Εθνικής Οδού με τα διόδια να κοστίζουν 3,75 + 3,75 ευρώ. Οι οικονομικές συνέπειες για την εμπορική κίνηση της Θήβας θα είναι μεγάλες μιας και οι καταναλωτές των κοινοτήτων του Δήμου Ορχομενού θα στραφούν προς Ορχομενό και Λιβαδειά.
2) Οι εργαζόμενοι (εργάτες, επαγγελματίες, αγρότες) που χρειάζεται να μετακινούνται καθημερινά μέσω της εθνικής θα επωμιστούν ένα τεράστιο και απαγορευτικό χαράτσι.
3) Δεκάδες συμπολίτες μας θα μείνουν άνεργοι αφού το λουκέτο θα τους οδηγήσει στον ΟΑΕΔ για ταμείο ανεργίας (όσοι δικαιούνται). Επίσης, πολλοί ντόπιοι και μη επαγγελματίες τροφοδοτούν την εμπορική αλυσίδα και θα δουν τους τζίρους τους να μειώνονται. Η ιεράρχηση των συνεπειών μπορεί να μπει με όποια σειρά θεωρεί ο καθένας και ανάλογα με την κατηγορία που εντάσσεται. Αν για το 3ο πρόβλημα δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα για το 1ο και το 2ο ζήτημα η παρέμβασή μας πρέπει να είναι άμεση και δυναμική. Τόσο ο Δήμος Θηβαίων, όσο και οι Τοπικές Κοινότητες Ορχομενού και οι πολίτες πρέπει να απαιτήσουμε να μην κλείσουν οι παράδρομοι και αν δεν εισακουστούμε να προχωρήσουμε σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Το αρμόδιο υπουργείο, όπως τηρεί τη νομοθεσία και προστατεύει τα συμφέροντα της «Νέα Οδός ΑΕ» με το κλείσιμο της επιχείρησης του «90» έτσι πρέπει να προστατεύσει το κοινό συμφέρον των πολιτών. Πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας και όχι αλά καρτ. Δεν θεωρούμε ως καλύτερη λύση τις κάρτες ελεύθερης διέλευσης αφού θα είναι σαν να συναινούμε να κλείσουν οι παράδρομοι που βρίσκονται πλάι σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο.
 Ζητήθηκε να μπει ως θέμα στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο και να υπάρξει συντονισμός των δράσεων και των παρεμβάσεών μας ώστε οι παράδρομοι να παραμείνουν ανοιχτοί για την μετακίνηση των πολιτών.
Οι κινητοποιήσεις του 2015 όταν ξηλώθηκαν οι μπάρες παρουσία του Υπουργού Μεταφορών – τότε και σήμερα- κ. Σπίρτζη μας δείχνουν τον δρόμο.

Ηλίας Τραμπάκουλος

http://www.radiothiva.gr
Blog Widget by LinkWithin