5 Οκτωβρίου 2016

Γιατί η Αράχωβα είναι η πρωταγωνίστρια του χειµώνα ;





Από τον Τάσο Δούση:

Γιατί η Αράχωβα είναι η πρωταγωνίστρια του χειµώνα

Πιστεύω ότι το χωριό µου, δηλαδή η Αράχωβα, ήταν, είναι και θα είναι η πρωταγωνίστρια του χειµώνα για τις διακοπές µας στις γιορτές, τα Σαββατοκύριακα ή τις καθηµερινές, επειδή απλά ακόµη και αυτοί που δεν τη γουστάρουν, δηλαδή οι «εχθροί» της, θέλουν να την επισκεφτούν και να την ανακαλύψουν. Εξηγούµαι. Έχω έναν παιδικό φίλο, τον Ανδρέα, τον οποίο συνάντησα πρόσφατα σε ένα κοσµικό event. «Πού θα πας το Σαββατοκύριακο;», µε ρωτάει. «Θα ανέβω στην Αράχωβα», του απαντάω… Και πριν προλάβω να συνεχίσω, µου βγάζει έναν λόγο, ότι εκεί πηγαίνουν οι δήθεν, οι µαϊντανοί, ότι είναι σαν τη Μύκονο κ.λπ. Τον ρωτάω το απλό: «Πόσο καιρό έχεις να πας στην Αράχωβα;». Και µου απαντάει το απίστευτο: «Τελευταία φορά που την επισκέφτηκα ήταν το 1999»! Δεν συνεχίζω τη συζήτηση, διότι θεώρησα τον άνθρωπο γραφικό. Είναι από τους Έλληνες εκείνους που κρίνουν έναν τόπο από το κουτσοµπολιό, από αυτά που έχουν ακούσει, από αυτά που φτιάχνει η φαντασία τους.
Ξέχασα το θέµα, µέχρι πριν από λίγες ηµέρες. Χτυπάει το τηλέφωνό µου, ήταν ο Ανδρέας. «Ρε συ, Τάσο, εσύ που ξέρεις τα κόλπα στην Αράχωβα, δεν µας δίνεις 5-6 tips, ξέρεις,… καλό φαγητό, και φθηνό όµως, διαµονή, θέλω 2 δωµάτια για εµένα, τη γυναίκα µου και τα παιδιά, µη µας γδάρουν όµως, και καµιά βόλτα γύρω γύρω». «Μα καλά, εσύ δεν µου είπες ότι στην Αράχωβα πάνε µόνο οι δήθεν;», τον ρωτάω. «Ναι, ρε φίλε», µου απαντάει, «αλλά σκέφτηκα ότι έχω πολλά χρόνια να επισκεφτώ το µέρος και ίσως έχουν αλλάξει πολλά πράγµατα από την τελευταία φορά». Του απαντάω σε αυτά που µε ρώτησε, αλλά από µέσα µου σκεφτόµουν: Μπούρδες, η Αράχωβα είναι από τα µέρη εκείνα που ακόµη και οι δήθεν εχθροί της ανυποµονούν να την ανακαλύψουν. Γιατί ακόµη και ο πιο κουτός άνθρωπος στον κόσµο δεν µπορεί να αγνοήσει ένα µέρος που συνδυάζει σε ακτίνα 25 χλµ.:

1. Το οµορφότερο χωριό της Ελλάδας, την Αράχωβα, µε ξενοδοχεία, υπηρεσίες, φαγητό, διασκέδαση για όλα, µα όλα, τα βαλάντια.

2. Το χιονοδροµικό του Παρνασσού, το µεγαλύτερο στην Ελλάδα, στο οµορφότερο περιβάλλον της χώρας.

3. Τους Δελφούς, που τους επισκέπτονται από όλα τα µέρη του κόσµου ως ένα από τα σηµαντικότερα µνηµεία παγκοσµίως.

4. Το Γαλαξείδι ή την Αντίκυρα για θάλασσα και ψαράκι.

5. Άλλα παραδοσιακά χωριά σε µοναδικές διαδροµές, µέσα από πεύκα και ορεινούς όγκους, όπως η Αγόριανη, ο Πολύδροσος κ.λπ.

Τι να µας πούνε για το χωριό µας! Περιοχή σαν τον ορεινό όγκο του Παρνασσού και την Αράχωβα δεν υπάρχει όχι µόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσµίως. Εγώ βάζω ό,τι θέλετε στοίχηµα ότι τα επόµενα χρόνια η Αράχωβα δεν θα πρωταγωνιστεί µόνο το χειµώνα αλλά και την άνοιξη και το καλοκαίρι. Είναι προορισµός για 12 µήνες το χρόνο, γιατί συνδυάζει βουνό, θάλασσα και αρχαία µνηµεία σε απόσταση αναπνοής.

Καλό χειµώνα να έχουµε, µε ονειρικές καταβάσεις, καταχρήσεις σε ποτό και φαγητό και ατελείωτες βόλτες στον Παρνασσό.

http://www.travelstyle.gr/giati-i-araxwva-einai-prwtagwnistria-tou-xeimwna/

1 σχόλιο:

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ.

Blog Widget by LinkWithin